måndag 29 juli 2019

Siljas semesterläsning!





Nu har jag äntligen samlat ihop de flesta av mina semesterböcker, ibland hinner man inte läsa på en gång - och då är det trevligt att låna ut dem. Hur som helst så ser jag väldigt mycket fram emot semestern och läsningen. Jag har försökt att hitta en bra blandning av böcker: någon deckare, några barn- och ungdomsböcker och några romaner.

Jag ser alldeles särskilt fram emot att läsa ”Herravälde” av Elin Olofsson (för att jag älskar hennes böcker), Agota Kristofs bok (för att min syster tyckte så mycket om den) och ”Konturer” av Rachel Cusk (för att jag haft så många kunder som nästan stått och stampat av iver över att få mig att förstå att den måste läsas).

Ida Jessens två pocketar åkte med i farten under pocketshoppingen till resten av familjen för att de är så vackra, och de verkar vara minst lika vackra på insidan. Njuter redan!
Ditt hjärta är mitt” har en titel som går rakt in i mitt hjärta, och mitt unga jag skriker till mitt nuvarande inte fullt lika unga jag: Läs! Läs!


Slutligen har jag med mig ”Hemligheternas bok” av Maria Nygren för att huvudpersonen Fia smyger upp på en båt och öppnar en mycket märklig bok och det som händer sen vill jag absolut inte missa! (Den har dessutom urfint omslag 😍)

Glad sommar!
// Silja, Akademibokhandeln Killbergs Helsingborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar