torsdag 14 november 2013

Gör de det bara för att reta mig?



Ja, gör de det med flit? Författarna. Förlagen. Fullkomligt sprutar ur sig must-reads när jag är fast i Augustplöjarträsket.

Nej, jag klagar inte - inte på riktigt, vi kan kalla detta en iakttagelse i lätt affekt bara. För jag börjar faktiskt undra om det är på pin kiv.

Chimamanda Ngozi Adichie (hon tål att tjatas om)! Kim Thuy! Taiye Selasi! Philipp Meyer! Donna Tartt! Joyce Carol Oates (den nya verkar ytterst lovande)! Charlotte Rogan (nyfiken)! Och så Johan Persson och Martin Schibbyes bok som sambon precis sträckläst. Det hopar sig, det hopar sig. Och jag vill (som det gamla anarkistslagordet lyder) ha allt genast!

Den 18 ska Augustarna vara utlästa och min dom vara fälld. Då ska det läsas! Då också.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar