lördag 22 november 2014

Tonight... Tonight.... Årets date?

Årets (1974 års) kontaktannons. Tänk att han visste att jag skulle vilja träffas redan för 40 år sedan.

Kanske kan det bli svårt att slå dejten med Tom Rachman härförleden, men gissa vad jag ska göra ikväll? Just, det! Jag svarade på kontaktannonsen ovan, så ikväll har jag en träff med Sveriges mäktigaste scenpersonlighet!

Något förvånande kanske, med tanke på min klagosång för ett par veckor sedan. Men trots att jag (i mitt tycke, men så är jag en otålig och lite slarvig själ) lusläst turnéprogrammet hade jag missat att BRUNO K ÖIJER UPPTRÄDER I HÄSSLEHOLM IKVÄLL!!!!

Och vänta, det är ju bara en kvart med tåget från Höör! Och jag är inte i Indien! Och min fina kollega Pia har gått med på att byta arbetspass med mig så att jag slutar i tid för vad som kan bli om inte årets date, så i alla fall årets scenframträdande.

För det är ju i publiken jag kommer att sitta. Och gissa om jag kommer att vara lycklig.

Susanna Mattsson

Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar