måndag 2 juli 2018

Bokhandlarna svarar: Evas pocketsommar!



Under min sommar ska läsningen helst inte vara alltför tung - men heller inte tramsig.
Tre goda pocketböcker vill jag gärna rekommendera i den andan:




Malou von Sivers: "Mitt hjärtas oro", en gripande kärleksroman om människor, känslor och konventioner.

Karin Alfredsson: "Skrik tyst så inte grannarna hör", engagerad roman som avslöjar att det döljs kvinnoförtryck i alla miljöer.

Dan Brown: "Begynnelse", spänning, action, kultur, historia och en tänkvärd upplösning - som alltid en underhållande mix, nu i Spanien.


 Tre andra pocketböcker har jag lagt i min hög Att läsa i sommar:



Jane Gardam: "En engelsk gentleman", första delen i en trilogi om en man uppväxt i utkanten av engelska imperiet.


Maja Lunde: "Binas historia". Så spännande och hemskt på samma gång: Vad hände med bina på i England på 1800-talet,i USA 2007 och i Kina 2098? Till slut handpollinerar man fruktträden i Kina. Jag är säker på att boken är en väckarklocka.

Anders Hansen: "Hjärnstark". Vem vill inte bli mer stresstålig och känna att hjärnan funkar bättre? Jag ska se vilka tips Anders Hansen kan ge mig i sommar - en period när man har tid att jobba med sig själv.

// Eva Killberg, Akademibokhandeln Killbergs Ängelholm

1 kommentar: