fredag 1 augusti 2014

Hur gammal var Strindberg när han dog?

Här finns svaren.

Ibland kan jag inte annat än förundras över hur stor tilltro kunderna har till min litteraturhistoriska orientering. Det är väl en sak att ha hyfsad koll på själva utgivningen, men lika ofta ska man ha stenkoll på författarnas biografi. Som i förmiddags:

"Hur gammal var Strindberg när han träffade Siri von Essen?"
"Hur gammal var Strindberg när han dog?"
"Tog han livet av sig?"
"Hur gammal var Siri von Essen när hon dog?"

Ja, jag kan ju alltid googla. Eller så vänder man sig till litteraturen själv för svar. Kunden gick mycket riktigt ut med ett exemplar av Lena Einhorns utmärkta roman Siri i pocket. Där får hon veta mer.

Såhär tyckte jag för övrigt om boken. Och såhär tyckte Eva.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Nu brinner ni väl av nyfikenhet för att få veta svaret på frågorna? Här kommer de (med förbehållet att jag är usel på huvudräkning):
26.
63.
Nej.
61.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar