fredag 29 januari 2016

Bokhandlarna svarar: Hur många olästa böcker har du på ditt nattygsbord?



Susanna Mattsson, Jägersro: Såhär ser mitt nattygsbord ut när jag precis gjort en gigantisk utrensning av min "att läsa"-hög i enlighet med Läsförhoppningen 2016 :s devis att läsa ut eller lägga undan. Högen i förgrunden är dock makens och den observante bloggläsaren ser genast att jag slussar allt jag gillar raka vägen till hans hög. Tolv böcker. Sex olästa, sex påbörjade. Det är ändå bra för att vara jag. Innan var det runt 40.
Oooops! Har visst sju halvlyssnade ljudböcker i mobilen också. Glömde rensa där.

Silja Stråhle, Helsingborg: Har pinsamt många böcker vid sängen... 11 stycken för tillfället.



Johan Zillén, Center Syd:
Jag får det till runt 30 st. Men jag har en rätt stor hög i vardagsrummet också.
Samt en knippe manus i mailkorgen.
#ångestfaktorhög

Eva Killberg, Ängelholm:
Fem böcker ligger just nu vid min säng. Ganska lagom. Här blandas vilt, en del är oläst, en del halvläst. Men dessa böckers tid kommer... Marie Kondos Konsten att städa tar jag i mindre delar, liksom nobelpristagaren Aleksijevitjs Kriget har inget kvinnligt ansikte. Det blir liksom för tungt annars. Jag varvar med Falklandsdeckaren Små svarta lögner av Sharon Bolton. Camilla Stens spännande framtidsvision i En annan gryning och förstås, Carolina Neuraths Fartblinda. Den senaste är bra underhållning från finans- och bankvärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar