söndag 15 juni 2014

Flyglektyr

Blir Marisha mitt flygsällskap?

Imorgon drar jag till New Mexico i några veckor. Yoga på schemat. Men först väntar en drygt 17 timmar lång flygresa. Tur att det finns böcker.


Flyglitteratur är något särskilt dock. Jag hamnar alltid i någon slag konstig stand by på plan och flygplatser och behöver därför något inte alltför tungt och krångligt. Inte hundra ryska namn. Inte språk- och formexperiment. En hederlig deckare är perfekt. Eller något äventyrsaktigt. Helt enkelt det som andra människor kallar semesterläsning.

Valet står den här gången mellan City of heavenly fire (ja, recension av Mortal Instruments-femman kommer snart) och Marisha Pessls Night film. Var ju barnsligt förtjust i Fördjupade studier... och av vad jag har hört om den nya verkar det väääldigt lovande.

Kanske hinner jag båda. Vi snackar mycket flygtid.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar