fredag 20 mars 2015

Bokhandlarna svarar: Vem skulle du vilja skrev din biografi?


Johan Zillén, Center Syd: En kompetent skribent, någon med ett bevisat "track record". Degen måste ju in. Det får blir David.











Susanna Mattsson, Jägersro: En skicklig stilist med förståelse för musik, litteratur och andlighet. Och behovet av att ibland dansa barfota. Hennes självbiografi är något av det bästa jag läst i genren, så hon kan lätt få skriva min. Jag väljer Patti Smith. I sommar får jag dessutom se henne. Kanske kan jag passa på att fråga då.




Filip Nygren, Helsingborg: Jag skulle vilja att Martin Kellerman tecknade den, att få sina vardagliga eskapader återberättade i Kellermans träffsäkra och ytterst underhållande stil hade nog behövts för att läsaren skulle behålla intresset, haha.









Eva Killberg, Ängelholm: Går det att skriva en biografi utan kändisskap, heta skandaler och stora tragedier? Jag tvivlar - men så kommer jag fram till att det finns en mästare på att fabulera, en stor berättare som kan göra underverk av smått, som ett glas på en stubbe i skogen. Torgny Lindgren skulle nog faktiskt kunna koka soppa på en spik och skriva min biografi. Vilken skröna det skulle bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar