lördag 1 mars 2014

Första Austen-plåstret!


Det tog två månader, men sedan (äntligen!) fick jag ett sår på fingret som krävde plåster. För ni minns väl min fina julklapp? Det visar sig att varje plåster pryds av ett citat.

Plåster nummer ett:

"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."

Vilken bok? Kom igen fellow Austen-lovers där ute, det är lätt! Väntar med spänning på nästa skada, och nästa citat. Kommer det att vara lika lätt att ta?


Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

2 kommentarer:

  1. Den var verkligen lätt: Stolthet och fördom. Otroligt coola plåster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den inledningsmeningen går ju inte av för hackor. Det är inte ofta man drömmer om att skada sig, men jag är otroligt nyfiken på nästa plåster. Kanske kan jag "råka" skära mig i fingret på en boksida...

      Radera