fredag 13 maj 2016

Bokhandlarna svarar: Vad läser du just nu?


Johan Zillén, Center Syd: Lena Ackebos Världens vackraste man. Inte nog med att boken är riktigt bra, det känns dessutom som om man vunnit något slags pris när man går runt med den här skylten på bröstkorgen. Läser också Martin Falkmans Tunneln i slutet av ljuset, samt Caitlin Morans senaste Moranifesto.








Susanna Mattsson, Jägersro: Jag lyssnar på Elena Ferrante fantastiska Min fantastiska väninna (ja, den är så exakt bra som alla säger). Med ögonen läser jag precis som i början av veckan Curtis Sittenfelds Eligible. Och kanske är den lite mer chicklittig än jag trodde (apropå mitt omslagsutbrott), men å andra sidan är det sommar vilket innebär att det passar helt perfekt! Mellan kapitlen sticker jag emellan med en artikel ur senaste Vi Läser.






Silja Stråhle, Helsingborg: Har precis börjat på I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv - en oerhört stark berättelse, och så otroligt smärtsamoch sorglig. Man påminns om sina egna förluster, men också om föräldraskapets totala lycka. Och hur lycka och sorg går hand i hand. Jag läser med stor vånda, jag vet vad som ska hända och jag vill inte komma dit. Jag sitter och önskar att jag kunde hoppa över några kapitel. Allt för att slippa möta den stora, förödande sorgen som är på väg. Samtidigt vill jag bara fortsätta och fortsätta. Och det är precis det jag gör. Fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar