tisdag 2 juli 2013

Bokhandlarna svarar: Sommarläsningsenkät - Johan


1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Neil Gaimans The Ocean at the end of the Lane
Chris Cleaves Guld
Mattias Boströms Från Holmes till Sherlock
Kristian Gidlunds I kroppen min
Carl Linnaeus KISS – Den osminkade sanningen

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
James Freys Sista Testamentet har jag av någon anledning konstant puttat ner i botten av läshögen i något år nu. Vet inte varför. Läste någon dålig recension av den tror jag…

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Playa del Carmen, Mexico. Jag kommer dock vara i Skåne/Dalarna/Stockholms skärgård. Det får duga det också. :-)

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Med tanke på den svenska sommarväderhistoriken lär det väl bli högra hörnet av soffan i vardagsrummet as per usual…

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
När Neil Gaiman kommer med en ny roman brukar det inte vara någon tävling direkt ….

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Har man inte läst den ännu så säger jag En man som heter Ove av Fredrik Backman. Eller Little Bee av Chris Cleave. Dött lopp. Läs bägge, herre Jösses!

7. Strand eller hängmatta?
Det är najs att läsa på stranden så länge man har skapligt stöd för huvud och nacke. Avskyr att ligga och hålla boken i luften, gillar inte att ligga på mage och läsa.
Gillar inte hängmattor. För instabila.

8. Deckare eller roman?
Både och. Och lite biografier samt humor också.

9. Favoritgenre?
Bra böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar