fredag 18 maj 2012

Favorit i repris! Eloise! Eloise!



Gissa hur glad jag blev när jag fick veta att Norstedts ger ut en av mina barndomsfavoriter - Eloise av Kay Thompson - i nytryck! Oj, vad många gånger jag tvingade min mormor att läsa den här boken högt för mig, kan hon ha hämtat sig ännu?


Den självständiga Eloise bor tillsammans med en sköldpadda, en mops och sin nanny på hotell Plaza i New York där hon gör sitt bästa för att plåga sin omgivning. Åh, vad roligt det ska bli att få återknyta kontakten med fantastiska Eloise! Jag hoppas att det är lika bra nu som då.

Tydligen finns det numera ett rum på Plaza som inretts exakt som en av teckningarna i boken. En given utflykt nästa gång man besöker det stora äpplet.

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar