fredag 4 maj 2012

"The Hunger Games" -helt ok på bio



Efter att The Hunger Games gick upp på bio har efterfrågan på Hungerspelen-trilogin ökat lavinartat i butiken. Och det är kul att fler upptäcker Suzanne Collins smarta framtids-dystopi. Själv såg jag filmen häromdagen och var väl inte helt övertygad. Som nästan alltid när böcker filmatiseras saknade jag en massa från förlagan. En av de sakerna var faktiskt Katniss inre monolog som jag, när jag läste, tyckte var rätt så tjatig. Se där. Mitt sällskap som inte läst böckerna var dock mer imponerad. Och Jennifer Lawrence var såklart utmärkt som en butter Katniss.

Nej, återigen står det klart att film är bäst i bok, en glad överraskning för dem som rusat in och köpt Fatta eld och Revolt efter att ha sett The Hunger Games på bio. Såhär tyckte jag när jag läste dem tidigare i år.

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar