fredag 13 april 2012

Norsk fredag på Malmö Stadsbibliotek



När jag bodde i Oslo i slutet på 90-talet var Erlend Loe efter Naiv. Super. litterturens nya, unga stjärnskott. Inte undra på att jag blev lite starstruck när jag en dag stötte på honom hos min lokale grönsakshandlare på Grünerløkka. Många år och många böcker senare finns nu chansen till liknande norsk kändisspotting (dock ej bland gurkor och paprikor) på Malmö Stadsbibliotek. Där gästar Loe Internationell författarscen ikväll klockan 19. Om jag inte hade jobbat hade jag lätt gått dit och lyssnat på denna trevliga man (att han beter sig lika trevligt som han skriver fick jag erfara när jag intervjuade honom på Bokmässan för några år sedan). Här kan du läsa lite mer om Erlend Loe och se bibliotekarierna berätta om hans författarskap.

Och har du inte läst honom? Läs Naiv. Super. och insup lite 90-talsangst i humoristisk tappning. Dessutom kommer bultbrädan att få en helt ny plats i ditt medvetande.

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar