lördag 14 april 2012

Sömnlös i påsk



Inte blev det som jag tänkt mig i påsk. Hälften av bokhögen ligger kvar eftersom det kom för mycket trevliga kalas i vägen. Men annandagen högg jag i alla fall favoriten Kristina Ohlssons nya deckare Paradisoffer.

Och sen var det kört. Inte förrän kvart över tre på natten kunde jag sluta - när jag äntligen fick reda på hur det gick.

Högspänning, kort sagt. Scenariot är infernaliskt: Ett SAS-plan på väg till New York kapas - av kaptenen.

Det blir en makalös kapplöpning med tiden för Fredrika Bergman och de andra polishöjdarna på marken. Minut för minut, timme för timme, omöjligt att släppa och släcka!


Eva Killberg
Killbergs Bokhandel Ängelholm

1 kommentar:

  1. Denna måste jag ju läsa! Dags att dra mig igenom hennes andra bok bara....

    SvaraRadera