måndag 12 november 2012

Glöm konstrundan - gör plats för litteraturen!

Den skånska Konstrundan står modell för den nya Litteraturrundan som förväntas se dagens ljus den 27-28 april nästa år. Det skrev Sydsvenskan häromdagen.

Skrivarverkstäder, litterära salonger, författarsamtal och litterärt tilltugg står på programmet och bland författare som redan visat intresse finns lokala storheter som Björn Ranelid, Karin Brunk Holmqvist och Niklas Törnlund. Kanske inte någon av mina absoluta favoriter, men initiativet måste självklart applåderas.

Trots att jag anser mig kulturellt intresserad har jag under Konstrundan aldrig hasat mig längre än de 1,5 mil det är att köra in till Höör från mitt hus i skogen. Detta för att kika på en bekants alster jag egentligen hade kunnat skåda när som helst. Men misstänker att den litterära motsvarigheten kommer att få mig betydligt mer mobil.

Kan Björn få mig mobil? Återkommer med rapport i april.


Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar