torsdag 29 november 2012

"Korparna" blir film!



En av mina absoluta favoriter från förra året, Tomas Bannerheds Korparna, blir film! Bakom projektet står den lika prisbelönta fotografen och filmaren Jens Assur. Som upplagt för succé ju!

Det verkar även författaren själv tycka.

- Särskilt nyfiken är jag på vad han kan göra av naturskildringen och det myllrande fågellivet, men jag är övertygad om att det kommer att bli bra. Det vore fantastiskt kul att få se rördrommen, vassdjungelns bölande eremit, i en svensk spelfilm, säger Bannerhed i brevet från förlaget. Den där sista meningen gör oss tvungna att älska honom lite extra mycket.

När, var, hur verkar ännu vara lite oklart. Det gäller väl bara för oss fans att hålla korpgluggarna öppna (hö,hö, eller ska jag säga ho, ho?).

Vill ni veta vad jag tyckte om boken? Klicka här.

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar