torsdag 29 mars 2012

"När börjar det riktiga livet" av Fredrik Lindström


Fastnade för denna titel precis som man fastnar för vinflaskans etikett på Systembolaget.

Vi jagar den perfekta stunden på samma sätt som hunden jagar sin egen svans.

Boken är uppbyggd i korta noveller, lättläst och igenkännande. Den handlar om lusten vi har att kasta oss från projekt till projekt. T.ex. att snickra en altan som vi ska sitta och njuta på de varma sommarkvällarna, det vill säga om vi har tid över eftersom livet ofta kommer i vägen.

Titeln fick mig att stanna upp och fundera på mitt eget liv och konstaterade att det äntligen känns som om mitt eget liv är på väg att starta. Nytt jobb, snart sambo och barnen som inte är barn längre, vilket ger mig lite bonustid, "egotid" som jag ska använda till att skämma bort mig själv en smula.

Säger bara: Läs boken och tänk efter hur ditt eget liv ser ut, när njöt Du av tillvaron senast???

Veronica Wästergård
Bokia Killbergs Växjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar