tisdag 28 oktober 2014

Vi möts inte på king lone´s bjudning...


Det finns ju några saker som spelar extremt stor roll i mitt liv. Yoga, litteratur, musik. Idag flyger jag till Indien för att ägna mig åt det förstnämnda i två veckor.


Föga anade jag när jag bokade resan att jag lämnar Sverige samma dag som Bruno K Öijer gör sitt enda framträdande i Malmö! Och att jag sedan är borta resten av turnén. The Horror!

Ända sedan jag 1995 såg honom slakta "Blå Bouquet" på Pustervik i Göteborg har jag slaviskt följt varenda uppläsningsturné. Få konserter når upp i samma intensitet som ett av Bruno K:s framträdanden. Att missa hans "Och natten viskade Annabel Lee"-dito, kanske inte är helt skäl nog att boka om en icke-ombokningsbar flygresa. Men nästan.

För vem vet hur länge jag måste vänta? Ynka sex år som mellan "Svart som silver" och "Och natten viskade..." (han är ju inte direkt Anna Jansson-produktiv, gudskelov)? Eller nio år som mellan "Giljotin" och "Medan giftet verkar"?

Det är med stor sorg litteraturälskaren lyfter i eftermiddag (...men älvor ska stiga på flyget).


Tröstar mig med detta.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar