torsdag 17 november 2011

Nesbø-pepp!


Ojojojoj! Vilka lyxproblem jag har. Här trillar böcker av favoritförfattare in på löpande band. Tillsammans med en leverans av den något otippade storsäljaren Kossijissenamn från de kära kollegorna på Center Syd hade Johan petat ner ett förhandsex av Jo Nesbøs senaste Harry Hole-alster! Tack Johan! Och nej, jag lovar att jag inte ska avslöja slutet förrän boken kommit ut... Men oj vad här ska läsas Gengångare (om det finns ytterligare paralleller till landsmannen Ibsens gamla pjäs än namnet på boken och att bägge författarna är norrmän återstår att se) i helgen. Jag ser en ensam lördagkväll i skogen utan sysselsättningsproblem framför mig. Katt i knät, en kanna te och kanske en och annan chokladpralin. För nu är Harry äntligen tillbaka efter tre år i Hongkong. När han ska utreda ett mord i narkotikamiljö visar sig den misstänkte vara ingen mindre än Oleg, Harrys tidigare styvson! Att jag var lite besviken på Pansarhjärta tänker jag glömma bort. Jag väntar mig intet annat än en Nesbø i toppform. Och jag som inte ens hunnit läsa ut Min Kamp 3 ännu. Hets!

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar