tisdag 23 oktober 2012

August-skam


Först hade jag inte någon aning om vem Nobelpristagaren i litteratur var. Sedan kom August-nomineringarna igår och jag hade läst en, EN, enda bok!

Tycker inte att jag gör något annat än läser, och läser, och läser. Ändå har jag vare sig hunnit med Fröberg Idlings Sång till den storm som ska komma eller Johannes Anyurus En storm kom från paradiset (anas ett titel-tema för August 2012?). Två böcker som jag föresatt mig att läsa i princip så fort de kom ut. Inte ens Zlatan-boken har jag läst... Ok, bot och bättring lovas.

Den bok jag trots allt har läst, Only väg is upp av Emmy Abrahamson (nominerad i barn- och ungdomsklassen), är i alla fall en värdig vinnare.

Här hittar ni alla nominerade titlar. Den 26 november får vi veta vem som vinner. Ambitionen är att ha lite mer kött på benen tills dess.

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar