måndag 22 oktober 2012

Torka tårar på tv - Hur gick det sen?




Kanske är det för att jag är lite för dålig på att titta själv, men uppenbarligen har jag underskattat tv-mediets kraft. När tv-serien baserad på Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar började gå för ett par veckor sedan oroade jag mig ju lite för att en hel massa människor skulle missa att läsa boken.

Det blev ju såklart tvärt om. Böckerna har fullkomligt rasat ur hyllorna.

Tv-versionen är ju dessutom fruktansvärt bra! Då jag av förklarliga skäl (som att den inte har kommit ut ännu) inte har hunnit läsa bok två, som förra veckans avsnitt baserade sig på, kunde jag då också tydligare se hur den filmade versionen klarar sig av helt egen kraft.

Ikväll sänds sista avsnittet. Se det. Och har du inte redan gjort det - läs boken!

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

2 kommentarer:

  1. Jag blev så positivt överraskad av TV-serien, jag hade nog förväntat mig att det skulle va bra, men inte SÅ bra :) läste boken först så visst var man rädd för besvikelse. Väntan på de kommande böckerna känns lång just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fruktansvärt lång. Tv-serien var mycket bättre än jag väntat mig, tycker väldigt mycket om det associativa, pendlingen mellan nu och då, som ju finns i boken också, men som blir annorlunda på något sätt i tv. Men är fortfarande lite sur över att serien kom så tidigt, innan de andra böckerna hunnit komma. Å andra sidan är det ju ett viktigt ämne, så då kan man tänka ju förr desto bättre.

      Radera