torsdag 5 september 2013

Visset sommarläsningsresultat

Den som läser Johans sommarläsningsinlägg (här) kan lätt drabbas av mindervärdeskomplex. Framför allt om den personen är jag.

Tillbaka på jobbet efter semestern kan jag inte annat än krypa till korset. Så här såg min semesterläsning ut:


Halva Rov av SJ Bolton – Lacey Flynts mamma klarar sig inte lika bra utan Lacey. Den här tidiga boken är ganska seg. Därav den halva läsningen.

Halva Det eviga folket är inte rädda av Shani Boianjiu – Helt fantastisk så här långt. Men kräver koncentration. Som jag inte haft de cirka tre minuterna jag orkat läsa innan jag somnat som en död på kvällarna. Därav den halva läsningen.

Halva Nådastöt av Louise Penny som ljudbok – Jag lyssnar mest på väg till jobbet. Jag har inte jobbat. Därav den halva läsningen.

Däremot hann jag under den delen av sommaren som jag faktiskt jobbade med att läsa några av de böcker jag föresatt mig att läsa:

När duvorna försvann av Sofi Oksanen – Ja, hon levererade igen. Recension här.

Och bergen svarade av Khaled Hosseini – Levde inte upp till förväntningarna. Men inte dålig. Recension här.

Gone Girl av Gillan Flynn – Flynn är min nya Tana French. Recension här.

Francesca av Melina Marchetta – Ännu bättre än braiga Jelicoe Road. Recension här.

Så... varför hinner jag inte läsa när jag är "ledig"? Svar nedan:


Tack och lov att jag är tillbaka på jobbet! Och nästa sommar blir det all inclusive och 14 böcker på 14 dagar. Lovar!

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar