söndag 26 maj 2013

Maximal dregelfaktor

I förra veckan landade ett mastodontverk om Johnny Depp i butiken. En retrospektiv över hans samtliga filmer, men enormt bildmaterial (ja, han är en begåvad skådespelare... också!). Väldigt fin, eh... bok.


Men hur hög dregelfaktorn än är på detta ambitiösa verk står det sig slätt jämfört med utställningsboken/katalogen från Bowie-utställningen på Victoria and Albert Museum som jag besökte förra helgen (ja, jag kanske råkar tjata lite om den, men det får ni leva med). Andnöd är just vad jag fick. Och tillfälligt hjärnsläpp eftersom jag inte köpte med mig ett exemplar hem. Tänkte på något så världsligt som att det skulle bli tungt. Tungt! Jag ska säga vad som är tugnt nu - mitt hjärta, för att jag inte äger den här boken! Kan bara skylla på att jag var alltför omtumlad efter utställningen för att kunna tänka klart.


Någon som ska till London snart? Och vill köpa med sig ett ex till mig? Pretty please?

Susanna Mattsson
Bokia Killbergs Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar