tisdag 25 februari 2014

Bokrea-Blues

Idag börjar den, Bokrean. Och skandalöst nog är jag inte plats, vare sig för att göra min årliga REA-spaning (kommer till exempel mustaschmännen att leta sig ut ur sina hålor för att dammsuga butiken på böcker om Hitler? Det får jag inte veta), eller kasta mig över de titlar jag spetsat in mig på. Yoga måste läras ut till Höörs invånare, så är det varje tisdag, och det betyder att bokhandeln kommer på skam.

Kanske är det bra, ekonomiskt och platsmässigt, att jag inte jobbar nästa gång förrän på torsdag. Risken finns att jag annars hade slutat såhär:


Fast den risken är nog överhängande oavsett. Självklart kommer det rapporteras i en blogg nära er om exakt hur mycket självkontroll jag lyckas uppbåda på torsdag.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar