fredag 28 februari 2014

Tvångsbehärskad

Visst är jag glad åt att Bokreans första dagar sett ut att gått riktigt bra i vår butik. Tyvärr hade alla vakna konsumenter nappat åt sig samtliga skönlitterära titlar jag spetsat in mig på (samt alla Fredrik Backman, till resten av Sveriges befolknings stora förtret). Nåja, plånboken tackar dem i alla fall. Och jag är inte för fin för att läsa i pocket.

Så facit efter min första Bokrea-dag (som för vanliga dödliga är den tredje dagen) ser ut så här. Mina kära kamrater Oscar och Jane får i alla fall följa med hem och leka (dock hade Tjechov redan kilat vidare, verkar det).

Nedifrån och upp: Alphonse Mucha, Art Nouveau, Art Deco, David Batra, Bea Uusma, Jane Austen, Oscar Wilde. Frånvarande på bilden: Martin Gelin och Eva Wistens New York-guide som vid fototillfället redan packats in till sambon.

Idag lägger jag nog även vantarna på Sarah Sheppards Dino ABC och Dino 1-2-3.

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar