lördag 14 juni 2014

Världens sämsta timing


Det borde vara förbjudet att skicka ut Höstens Böcker-katalogen precis när jag ska gå på semester! Nu hinner jag bara uppfatta i ledaren att Mara Lee släpper nytt (pepp!! Så här tyckte jag om hennes Salome från 2011) och att David Nicholls kommer med en uppföljare till En dag. Nog så goda nyheter, men gaaaaahhhh! Jag veeet ju att det finns så mycket annat fantastiskt därinne som jag nu inte hinner kolla upp förrän i mitten på juli. En hel höstutgivning som jag ska veta noll och intet om i en hel månad. Måhända är det ett lyxproblem, men ett problem är det lika väl.

Jag får se det som en anledning att längta tillbaka till jobbet. (Om jag inte ska ta och snika med mig katalogen. Mina kollegor märker säkert ingenting. Inte om jag skriver det så här jättehemligt inom parentes.)

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar