fredag 6 juli 2012

Engelska framsidor


En resa till London är inte komplett utan minst ett besök i min favoritbokhandel (Waterstones), där jag numera kan stoltsera med kundkort! ;-). Min bokköpartaktik där brukar bestå i att jag helt enkelt hugger ett par böcker med snygga framsidor från topplistan. Eventuellt en snabb blick på baksidan också, med det är framsidan som avgör om det blir köp eller inte. Ofta funkar min taktik, jag gillar oftast böckerna jag köper (å andra sidan ligger de väl på topplistan av en anledning, och jag hade kanske tyckt om böckerna med ”ful” framsida också…).

Åsikter? Någon mer som gör som jag?

Detta årets vinnande framsidor blev A Rural Affair av Catherine Alliott, the Underside of Joy av Seré Prince Halverson och Missing Persons av Nicci Gerrard. Om de håller vad framsidan lovar? Jag återkommer med omdöme!

Odette Gross
Bokia Killbergs Helsingborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar