lördag 14 juni 2014

Bokhandlarna svarar: Sommarläsningsenkät (Johan)

Boken ALLA borde läs i sommar.

Vad får du inte missa att läsa i sommar? Var är bästa platsen att göra det? På detta och mer får du svar i vår sommarläsningsenkät. Här kommer Johans:

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Om vi menar dem som jag dreglar efter:
1. Jo Nesbø – Sonen
2. Tom Rachman – Stora makters uppgång och fall
3. Julie Otsukas – När kejsaren var gudomlig
4. Alex Marwood – The killer next door
5. Hugh Howey - Ull




2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Erika Bjärströms Det nya Afrika ligger på soffbordet och skriker åt mig att ta tag i det gapande hålet i min bildning. Är pinsamt okunning i ämnet.




3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Soffa, solstol, strandhanduk. Så länge boken är bra bryr jag mig inte.




4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Med tanke på svensk sommarhistorik gissar jag på vanliga lässoffan i vardagsrummet.




5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Tja, kanske någon av de fem jag listade här ovan. Men kul om det dyker upp någon helt okänd, för mig, debutant eller färsking som knockar en. Det är alltid en sån kick att hitta nya författarskap.




6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

 
Oh, det är redan solklart. Alla ska läsa Neil Gaimans Oceanen vid vägen slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar