fredag 1 november 2013

Jorden runt på tre boklådor


Nej, den här typen av boklåda ser man inte så ofta i Sverige. Detta exemplar ligger i Pahar Ganj i Delhi och personligen älskar jag att leta reselektyr i  dammiga begagnat-butiker när jag är utomlands. Denna gång hann jag dock inte plocka med mig något, tanken på alla Augustnominerade romaner som låg hemma och väntade hindrade mig i sista stund.




















Även en gammal vanlig WH Smith innebar en sådan lockelse att vi höll på att missa vår boarding på hemresan. På den indiska topplistan kändes inte mycket igen, men den internationella barnlistan innehöll både John Green och Susan Collins. Gillar att The fault in our stars ligger på andra plats. Så förbenat bra som den är.

Topplistan på flygplatsen i Helsinki kändes däremot mer hemtam. Tre svenska bestsellers bland de fyra översta på topplistan. Läckberg, Kepler och Anna Jansson. Inget nytt under solen.


Hittade förresten de här fantastiska bokmärken på Indira Gandhi International Airport. Svindyra men sååå värda priset! Nu blir något så trist som att lägga ifrån sig boken till en fest.


Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar