söndag 17 november 2013

Magikernas kung på svenska och trean på väg!


Jag jublade ju när det visade sig att Pocketförlaget ville ge ut Lev Grossmans Magikerna efter att Bra Böcker beslutat strypa sin skönlitterära utgivning. Jag älskade den här Narnia-och-Harry-Potter-ripoffen så innerligt (ja, verkligen)!

Och även om jag inte var lika jublande glad i uppföljaren The Magician King , så är jag mycket nöjd med att förlaget håller fast vid serien. För det går ändå inte att låta bli att älska en bok som handlar om vad som händer när man hamnar i sin favoritbok. Nyutkomna Magikernas kung blir alltså den givna julklappen till fantasyälskaren.

Och ryktet säger att trean, The Magician's Land, är på väg ut till våren. O, lycka, lycka, lycka! I september skickades ett färdigt utkast till förläggaren, så mycket vet jag i alla fall efter att ha spanat in Grossmans blogg.

Jag hoppas av hela mitt hjärta på trean blir den avslutande succéläsupplevelse jag vet att den gode Lev är kapabel att leverera. Åååå, vårutgivningen 2014 blir bara bättre och bättre!

Susanna Mattsson
Killbergs Bokhandel Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar